Vízproblémák a megújult M3-as metrón
A rekonstrukció során csak az akkor látható vizesedést javították – tudta meg a Népszava.
A nemrégiben befejeződött, 217,5 milliárd forintos költséggel járó M3 metróvonal felújítása után több állomáson is vízproblémák jelentek meg. Az elmúlt időszak extrém időjárási viszonyai – tartós esőzések és havazás – nyomán jelentős vízfolyások és tócsák alakultak ki többek között a Corvin-negyed, Határ út, Kőbánya-Kispest, Deák Ferenc tér, Forgách utca és Pöttyös utca megállóinál.
A BKV Zrt. nem tagadja a problémákat, hangsúlyozva, hogy a talajvizek és csurgalékvizek mozgása kiszámíthatatlan a talajszerkezeten belül. Az M3-as metrófelújítás során csak azokon a helyeken történt vízzárás, ahol a beázás már látható volt. A cég szerint a teljes vízszigetelés csak egy új épületszerkezet kialakításával lenne lehetséges, ami a projekt keretében nem volt megvalósítható.
A metró alagútszerkezetei 30-50 évesek, és a következő nagyszabású felújítás csak évtizedek múlva várható. Ez felveti a kérdést, hogy milyen állapotban lesznek ezek a szerkezetek addigra, különösen az egyre gyakoribbá váló extrém időjárási körülmények fényében. A BKV azonban biztosítja az utazóközönséget, hogy felkészültek a várható vizesedések elhárítására.
A metrófelújítás a jelenlegi építésügyi szabványok és előírások szerint történt, ám az extrém időjárási körülmények kiszámíthatatlan hatásai ellen nehezebb védekezni. A helyzet felveti annak szükségességét, hogy a jövőbeni infrastruktúra-fejlesztések során még nagyobb hangsúlyt fektessenek az időjárás változékonyságának kezelésére.