Demonstrációra készülnek a taxisok Budapesten
Jövő hétre újabb demonstrációt hirdettek a budapesti taxisok, akik ezúttal is tarifaemelést és kedvezőbb adózási feltételeket követelnek. A megmozdulást január 15-ére szervezték, és a résztvevők várhatóan több forgalmas fővárosi útvonalat is érinteni fognak, beleértve a Lánchidat, a Margit hidat, a Bem rakpartot, az Andrássy utat és a Bajcsy-Zsilinszky utat. Az esemény egyelőre visszafogott érdeklődést váltott ki a közösségi médiában, de a múlt havi tüntetés tapasztalatai alapján a demonstráció így is komoly fennakadásokat okozhat majd a fővárosi közlekedésben.
Ez már a második taxis megmozdulás egy hónapon belül Budapesten. Decemberben a sofőrök az alanyi adómentesség megőrzését, a tarifa díjak azonnali emelését, valamint azt követelték, hogy a KRESZ tervezett átalakításának folyamatába vonják be a közlekedésben napi szinten részt vevő szakembereket, így a taxisokat és a mentősöket is. Most hasonló követelésekkel álltak elő, kiegészítve a létszámstop feloldásának igényével is.
A taxisok helyzete évek óta feszült Budapesten. A tarifaemelés kérdése a Fővárosi Közgyűlés hatáskörébe tartozik, azonban egyelőre nem látszik jele annak, hogy a testület napirendre venné ezt a kérdést. A fuvarozók álláspontja szerint a jelenlegi tarifák nem tükrözik a megnövekedett költségeiket, és a fennálló adózási szabályok sem könnyítik meg a helyzetüket.
A taxisok továbbra is azt hangsúlyozzák, hogy a szakmai szempontjaikat figyelembe kellene venni a közlekedéssel kapcsolatos döntések meghozatalakor, különösen akkor, amikor olyan átfogó változások készülnek, mint például a KRESZ reformja. Úgy vélik, hogy a napi tapasztalataik hasznosak lennének a döntéshozók számára, hiszen ők azok, akik első kézből szembesülnek a közlekedési szabályok gyakorlati kihívásaival.
A demonstráció várhatóan komoly forgalmi torlódásokkal jár majd, különösen a délutáni órákban. A budapestiek számára nem ez lesz az első alkalom, hogy a taxisok követelései miatt kell alternatív útvonalakat keresniük, és valószínűleg nem is az utolsó. A kérdés továbbra is nyitott: lesz-e politikai akarat a taxisok követeléseinek legalább részleges teljesítésére, vagy maradnak a demonstrációk a kommunikáció első számú eszközei?