Újpest Önkormányzata folytatja az üzemképtelen autók elszállítását
Az újpesti önkormányzat továbbra is elkötelezett amellett, hogy javítsa a kerület parkolási helyzetét, és ennek érdekében folytatja az üzemképtelen vagy roncs járművek eltávolítását a közterületekről. Czigler László alpolgármester a közösségi médián keresztül osztotta meg az eddigi eredményeket és a jövőbeli terveket.
A Facebookon közzétett bejegyzés szerint 2024-ben már 58 darab üzemképtelen vagy roncs járművet vettek nyilvántartásba a lakossági bejelentések alapján, és ezek közül 32-t már sikeresen el is szállítottak. Az alpolgármester hangsúlyozta, hogy az elszállított járművek többsége hosszú ideje parkolt hatósági jelzés nélkül, vagy lejárt okmányokkal, amelyek miatt nem vehettek részt a közúti forgalomban, és érvényes közterület-használati hozzájárulás nélkül foglalták el a kerület parkolóhelyeit.
Az önkormányzat nem titkolt célja, hogy segítsen felszabadítani a kerületben található parkolóhelyeket és elősegítse a jogszerű használatukat. Az ottfelejtett autók nemcsak esztétikai problémát jelentenek, hanem akadályozzák a parkolást is, ami bosszúságot okoz a helyi lakosoknak.
Czigler László arra kérte Újpest lakosait, hogy amennyiben közterületen hatósági jelzés (forgalmi rendszám) nélküli, vagy a közúti forgalomban részt venni nem képes, feltételezhetően üzemképtelen járművet észlelnek, jelezzék azt az Újpesti Önkormányzati Rendészet felé a roncsauto@ujpest.hu e-mail címen, vagy telefonon a hivatali munkaidőben elérhető +36 1 231 3250, illetve hivatali munkaidőn túl a +36 70 452 0590-es számon.
Az önkormányzat reméli, hogy az elszállítási program sikerével hozzájárulhat a kerületi közterületek jobb kihasználásához és a lakosok életminőségének javításához.