Így állnak éppen az Újpestet is érintő agglomerációs vasúti fejlesztések

Újpest

A vasúti közlekedés fejlesztése az Újpestet is érintő 70-es és 71-es vonalak esetében már régóta napirenden van. Az Építési és Közlekedési Minisztérium legutóbbi tájékoztatása szerint a 71-es vonal (Rákospalota-Újpest – Vácrátót – Vác) fejlesztése jelenleg az előkészítési szakaszban van, ahol az engedélyezési tervek készülnek, és a szükséges hatósági eljárások zajlanak. A kivitelezés megkezdésére azonban csak kormánydöntés és megfelelő forrás biztosítása esetén nyílik lehetőség.

A tervezett fejlesztések keretében a 71-es vonalon teljes pályarekonstrukciót és korszerűsítést végeznének, amely magában foglalja az állomások és megállóhelyek modernizációját, akadálymentes utasforgalmi létesítmények kialakítását, valamint a statikus és dinamikus utastájékoztatási rendszerek telepítését. A kapacitás növelése érdekében részleges kétvágányúsítást is terveznek. Kiemelt fejlesztésként Rákospalota-Újpest állomás teljes átalakítása is szerepel, ahol a fővágányokon az engedélyezési sebesség 120 km/h-ra, a kapcsolódó szakaszokon pedig 80 km/h-ra emelkedne.

A 70-es vonal fejlesztése egyelőre a források biztosításától függ. A Budapest-Szob szakasz központi forgalomirányításának kiépítése ugyan hatályos kormányhatározattal rendelkezik, de a projekt indításához további uniós források szükségesek. A Megyeri úti megállóhely megvalósítása, amely korábban a 70-es vonal tervei között szerepelt, a jelenlegi válaszból kimaradt, így nem tisztázott, hogy miért került ki a tervezésből.

A közlekedésfejlesztési tervek lassú előrehaladása jól mutatja, hogy bár a fővárosi és agglomerációs vasúti infrastruktúra modernizálása kiemelt célkitűzés, a megvalósítás továbbra is a pénzügyi források és a döntéshozók akaratán múlik. Újpest és környéke lakói így egyelőre várhatnak a jelentős javulást hozó beruházásokra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük