
A 30-as buszcsalád megszüntetése árán érkezhetne a metróbusz Újpesten?
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által tervezett metróbusz-rendszer egyelőre rengeteg kérdést vet fel, és egyre inkább úgy tűnik, hogy nem új kapacitásokkal, hanem a meglévő járatok átszervezésével próbálnák megvalósítani. Az eddig kiszivárgott információk szerint Újpesten és Káposztásmegyeren a 30-as buszcsalád teljes megszüntetése lehet az ára a tervezett változtatásoknak.
Déri Tibor, Káposztásmegyer II. képviselője, Újpest alpolgármestere és a Fővárosi Közgyűlés tagja közösségi oldalán hívta fel a figyelmet arra, hogy az átalakítás nem járna valódi bővítéssel, csupán egyes járatok megszüntetésével és átcsoportosításokkal. A változtatások egyik eleme a 20E busz átalakítása, amely a jelenlegi tervek szerint Újpest-Központon keresztül a Farkaserdő utcán át Káposztásmegyer II-ig közlekedne, azonban nem állna meg az SZTK közelében. A 20E busz eddigi Rózsa utcai szakaszának kiszolgálását a 96-os és 121-es járatok vennék át, azonban ezek a járatok ritkábban közlekednének, mint a korábbi 20E, így az utasoknak hosszabb várakozási idővel kellene számolniuk. Emellett a 30-as buszcsaládot teljesen megszüntetnék, helyét a 220, a 122E és az 196-os módosított járatai vennék át – derült ki a szerkesztőségünkbe eljutott tervekből.
A tervek következményeként megszűnne az Újpest–Angyalföld–Dózsa György út közvetlen kapcsolat, amelyet az utasok átszállással tudnának csak elérni. Az átalakítás az Aquaworld megállót is érintené, amely a tervek szerint már nem kapna közvetlen buszjáratot, míg a Homoktövis Iskola megálló kiszolgálása javulna.
Déri Tibor hangsúlyozta: a közlekedési fejlesztések nem járhatnak a meglévő kapcsolatok megszüntetésével és a járatok ritkításával. Véleménye szerint valódi megoldás csak akkor születhet, ha Káposztásmegyer és Újpest több kapacitást kap, nem pedig a meglévő buszok átszervezésével próbálják a rendszer hiányosságait elfedni.
A metróbuszok terve a Fővárosi Önkormányzat szakbizottsága elé került volna, azonban a legújabb információk szerint hétfőn mégsem tárgyalják a javaslatot, így továbbra sem tudni, hogy pontosan milyen változtatások várhatók. A budapestieknek joguk van tudni, milyen módosításokra készül a városvezetés, és hogy az érintett területeken élők közlekedése valóban jobb lesz-e a változtatások eredményeként, vagy csak egy újabb átszervezésről van szó, amely megszüntet létező kapcsolatokat.
Igazándiból,a 121.-est is feleslegesen meghosszabbítani Káposztásmegyer.-ig,is teljesen felesleges és értelmetlen volt sokadik járatként ugyanazon az útvonalon,Rákospalota -Újpest vasútállomástól.Csak szokás szerint megint valakik kényelmeskék,kiválnságoskák behisztiztek mert nekik a hállószobáig kell a járat,mikoe ott a villamos is ami eleve sokkal gyorsabb,a többi buszjárat mellé.