Helyreállt a közlekedés Rákospalota-Újpest és a Nyugati pályaudvar között

Közlekedés

Befejeződött a Rákosrendező állomásnál zajló öthetes vasúti felújítás – jelentette be Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója hétfőn. A beruházás során több mint 1,5 kilométernyi vágányt építettek át, közel egy tucatnyi váltót cseréltek ki, és 5 kilométer hosszban újult meg a felsővezeték-hosszlánc. Emellett 13 váltót kötöttek be a villamos központi állítási rendszerbe, jelentősen növelve a pályaszakasz üzembiztonságát és kezelhetőségét.

A munkálatok során a Nyugati pályaudvar területén is dolgoztak: két váltó csatlakozó vágányszakaszainál helyreállították az ágyazatot. A kivitelezéshez 180 szakember munkáját és számos nagyvasúti gépet, vasútüzemi és közúti járművet vetettek be. A projekt mintegy 3 milliárd forintból, a MÁV saját forrásaiból valósult meg.

A most záruló szakasz nemcsak műszakilag, de az utasok számára is érezhető javulást hozott. Az augusztus–szeptember folyamán még zajló éjszakai utószabályozások után várhatóan mintegy másfél kilométeren 80 km/h-s sebességgel haladhatnak majd a vonatok, megszüntetve az eddigi lassújelek miatt kialakuló napi késéseket. Hegyi szerint a pálya most már „simább”, az utazás pedig egyenletesebb és kényelmesebb lett.

A MÁV közleménye szerint a pályafelújítás nyomán újra a megszokott menetrend szerint közlekednek a vonatok az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon. Emellett a korszerűsítés lehetővé tette a szolgáltatások bővítését is: hétfőtől új hajnali és éjszakai járatok indulnak, így az utasok a hétvégi programok után is könnyebben juthatnak haza az újonnan bevezetett „bulijáratokkal”.

Címke:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük