
Meghódítaná Magyarországot az „orosz Lidl”
A haszon.hu birtokába került információk szerint a Mere, az orosz eredetű diszkontlánc, ambiciózus terveket szövöget Magyarország piacának meghódítására. A cég, amely 2009 óta 20 országban mintegy 2500 üzlettel büszkélkedhet, most Magyarországra is betörni készül, ahol a következő három év során 200 üzlet megnyitását és 700 millió eurós forgalmat tűzte ki célul.
A haszon.hu által megszerzett információk szerint a Mere képviselői február végén küldtek ki tájékoztató leveleket potenciális üzleti partnereiknek, amelyekben részletezik terveiket. Az üzenetből kiderül, hogy a lánc „az elkövetkező év” során 20 üzletet kíván nyitni Budapesten és annak agglomerációjában. A Mere hard diszkontként pozicionálja magát, azaz az általuk kínált termékek árai jelentősen alacsonyabbak lesznek a piaci átlagnál, köszönhetően a gyártókkal való közvetlen együttműködésnek, a szigorú költségellenőrzésnek és a minimális kereskedelmi felárnak.
A Mere üzletei átlagosan 1000 négyzetméter alapterületűek, berendezésük spártai, a termékek pedig dobozokból és raklapokról kerülnek értékesítésre, ezzel is csökkentve a költségeket. A cég ígérete szerint áraik a piaci átlagnál 20 százalékkal alacsonyabbak lesznek.
A lánc nemrégiben szembesült kihívások ellenére, mint amilyenek az orosz-ukrán háború miatti szankciók és ellátási nehézségek, amelyek az osztrák, belga, francia, német, spanyol és brit üzletek bezárására kényszerítették, továbbra is optimista. Belgiumban már új néven, MyPrice-ként próbálkoznak újra, és a Lebensmittel Zeitung értesülései szerint a cég nem mondott le Európa többi részéről sem; jelenleg inkább Kelet-Európára koncentrál, ahol a kiskereskedelmi piac fragmentáltabb és az ellátás zökkenőmentesebb.
A Mere tervei és eddigi sikeressége jelentős versenyhelyzetet teremthet a magyar kiskereskedelmi piacon, ahol a fogyasztók a még alacsonyabb áraknak örülhetnek. Az üzletnyitások és a tervezett forgalomnövekedés nemcsak a Mere számára jelentenek jelentős előrelépést, hanem az egész ország gazdaságára is pozitív hatással lehet. Az elkövetkezendő hónapokban várhatóan több részlet is kiderül a terjeszkedési stratégiáról és az új üzletek pontos helyszíneiről.