
Több, mint 30 órán keresztül várakozott a mentőre egy idős beteg Budapesten
Csípőprotézis műtéten esett át az a 73 éves beteg, akihez az ügyeletes orvos hiába rendelt mentőt, a kocsi több, mint 30 órás várakozás után érkezett csak meg. A család azóta sem kapott magyarázatot a történtekre, ezért hivatalos panaszt nyújtottak be a mentőszolgálathoz.
Több, mint 30 órás várakozás után érkezett meg a mentő egy 73 éves asszonyhoz, akit csípőprotézis műtét és több hetes lábadozás után múlt hét pénteken kellett volna átszállítani az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézetből Csepelre – számolt be az RTL Híradó.
A beteg hozzátartozója szerint az ügyeletes orvos már két nappal korábban megrendelte a mentőt, amit reggelre ígértek, de az idős beteg hiába várt.
Este 8 óra körül már sírva hívott vissza, hogy ez már nem állapot, hogy már ebédelni sem mert elmenni, mert várta a mentőket, nehogy lekésse őket, most akkor mi fog történni. – nyilatkozott telefonon az RTL-nek a beteg fia.
Az idős asszony végül az éjszakás nővér tanácsára lefeküdt aludni, majd másnap reggel újra sírva hívta a fiát, aki szerint a kórházban nem kaptak egyértelmű tájékoztatást arról, hogy miért nem érkezett meg a mentő.
„Kiderítették, hogy az előző este az OMSZ-nél egy hölgy lehúzta édesanyám szállítását valamilyen okból kifolyólag. Ezt nem tudtuk eldönteni, hogy miért, de valamiért le lett húzva. Utána állítólag áttették egy másik betegszállító cégnek” – mesélte a hozzátartozó.
Végül több, mint harmic óra várakozás után csak szombaton délután érkezett meg a mentő.
„Ez így nem állapot. 73 éves ember, gerincműtött, csípőműtött, nem akárhogy szállítható, több, mint 24 órája vár, igazság szerint akkor már túl voltunk a harmincadik órán is. Annyira lelkileg megtört az alatt a másfél nap alatt, hogy két órán keresztül utána otthon vigasztaltam…” – mondta felháborodottan az idős nő fia.
A család azóta sem kapott magyarázatot a történtekre, ezért hivatalos panaszt nyújtottak be a mentőszolgálathoz. Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) szóvivője az RTL kérdésére azt válaszolta, hogy a panasz kivizsgálása folyamatban van. A betegszállítási feladatot tőlük péntek reggel 8 órától számított 24 órás időablakra rendelték meg, amit továbbítottak a területileg illetékes szolgáltató felé – tette hozzá a szóvivő.
Az Országos Mentőszolgálat Kommunikációs és PR osztálya az alábbi helyreigazítást juttatta el szerkesztőségünkhöz, amit a hiteles tájékoztatás céljából változtatás nélkül közlünk:
„Országunkban a biztosítási jogviszonnyal rendelkezők egyszerű (őrzést nem igénylő) betegszállítását nem mentő, hanem a NEAK-al szerződött, NNGYK által engedélyezett betegszállító szolgáltatók végzik. Ezen tevékenységüket a 19/1998.(VI.3.) NM rendelet (továbbiakban: Bsz. rend.) szabályozza. A beteg szállítását 2024. 11. 07-én, 07:17-kor kérte meg az intézet telefonon november 8. reggel 8:00-tól számított 24 órás időablakra. November 7-én az adatfelvételt követően az Országos Mentőszolgálat betegszállítás irányítója a feladatot továbbította a területileg illetékes szolgáltató felé, azt a betegszállító cég befogadta. Ezzel az OMSZ jogszabályi kötelezettségét maradéktalanul teljesítette.
Az esettel kapcsolatban a panasz kivizsgálása folyamatban van.”