Az egészségügyi államtitkár szerint elégedettek a betegek az új ügyeleti rendszerrel
Takács Péter egészségügyi államtitkár sajtótájékoztatón számolt be az új budapesti ügyeleti rendszer eredményeiről a Szent Imre Egyetemi Oktatókórházban. Az államtitkár szerint a betegek elégedettsége négyes felett van az ötös skálán, és az ellátórendszer kialakításánál figyelembe vették a főpolgármester és a Budapesti Önkormányzatok Szövetsége (BÖSZ) javaslatait. A fővárosban 15 felnőtt és három gyermekügyeleti pontot alakítottak ki, továbbá két napközbeni ellátópont is működik.
A 1830-as ügyeleti telefonszám bevezetése jelentős előrelépést hozott, mivel a hívók azonnal szakemberrel beszélhetnek panaszaikról. Az esetek 15-20 százaléka telefonos tanácsadással is rendezhető. Az új rendszerrel csökkent az indokolatlan mentővonulások száma, és a sürgősségi osztályok sem terhelődtek túl.
Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója elmondta, hogy az ügyeleti rendszer októberi indulása óta 13 169 beteget láttak el Budapesten. Az ellátás lakcímkártyától független, így nem csak a fővárosi lakosok vehetik igénybe. A hétköznapokon átlagosan 8-10 beteg fordul meg egy-egy ügyeleti ponton délután 16 és reggel 8 óra között, míg az esti és éjszakai órákban összesen kevesebb mint 50 beteg jelenik meg.
A tapasztalatok szerint a betegek 91-92 százaléka enyhe vagy halasztható panaszokkal érkezik. Az ügyeleti pontok így tehermentesítik a sürgősségi osztályokat, mivel az enyhébb eseteket átirányítják ezekre a helyekre. Csató Gábor megköszönte, hogy a fővárosi háziorvosok fele csatlakozott a rendszerhez, amelyet folyamatosan monitoroznak.
Takács Péter jelezte, hogy a negyedéves betegforgalmi adatok alapján közös értékelésre kerül sor a főváros vezetésével és a BÖSZ-szel. Az államtitkár bízik benne, hogy a főpolgármester és a polgármesterek is elégedettek lesznek az új rendszerrel.