A 3-as és a 4-es metró befejezése helyett a kormány inkább megépítené a 5-ös metrót
A Budapest Fejlesztési Központ kiírta az ötös metró első ütemének tervezésére szóló tendert. A következő évtized legjelentősebb, közel egymillió budapesti és agglomerációs lakos közlekedését segítő hév-fejlesztéseinek tervezőjét a legnagyobb versenyt biztosító, nyílt európai uniós közbeszerzési eljáráson választják ki.
A tervezés főbb pontjai:
- A H6-os ráckevei hév teljes felújítása, megállóinak akadálymentesítése, utastájékoztatás megújítása, az állomások környezetének rendezése, P+R parkolók létesítése, a vonalon a sebességkorlátozások megszüntetése és a sebesség emelése.
- A H7-es csepeli hév teljes felújítása, megállóinak akadálymentesítése, utastájékoztatás megújítása, az állomások környezetének rendezése, P+R parkolók létesítése, a vonalon a sebességkorlátozások megszüntetése, a sebesség emelése és vonalhosszabbítási tervek készítése Csepelen az Erdősor útig.
- A H6-os ráckevei és a H7-es csepeli járatok – összefonódva – a Közvágóhíd állomástól föld alatt, Boráros téri megállással egészen a Kálvin térig történő meghosszabbítása, régi hiányt pótolva, új átszállási kapcsolattal a 3-as és 4-es metrókra.
- A beruházási program része a csepeli hév felszíni, Duna-parti nyomvonalának kiváltása után új Duna-parti sétány tervezése a Boráros tér és a Déli Városkapu fejlesztési terület között, illetve a fejlesztéssel érintett fontos budapesti közterek, csomópontok rendezése (Boráros tér, Közvágóhíd).
- A H5-ös szentendrei hév vonalon modern, akadálymentesített megállókat és Békásmegyertől Szentendréig teljesen felújított vasúti pályát terveznek, a sebességkorlátozások megszüntetésével, az állomások környezetének rendezésével.
Sokan ugyanakkor azt az álláspontot képviselik, hogy helyesebb lépés lenne, ha előbb a 3-as metrót hosszabbítanák meg Káposztásmegyerig, illetve befejeznék a jelenleg csonka, csupán a Keleti pályaudvarig közlekedő 4-es metrót.
Forrás: Index, Facebook, Újpesti Hírmondó
Fotó: BKK
A csepeli és ráckevei HÉV-ek 1887, illetve 1951 óta közlekednek, ezekkel kb. egyidős az az ígéret is, hogy a Kálvin térig fognak járni.
Tehát igen, ez a helyes sorrend, hogy előbb ezt a két elhanyagolt HÉV vonalat hosszabbítják meg, nem pedig a jóval később átadásra kerülő 3-as, 4-es metrót. Teljesen mindegy, hogy sokan 5-ös metrónak hívják ezt a tervet, ami mellesleg csak a 90-es évek óta van ennek nevezve, előtte egyszerű HÉV-hosszabbításról beszéltek, ismétlem, kb. az átadásuk óta.