A 2-es és a 4-es metró közlekedését is érintheti a háború

Budapest gazdaság Közlekedés

Az ukrán háborús helyzet miatt bizonytalanná vált a 2-es és a 4-es metróvonalon közlekedő kocsik keréktárcsáinak cseréje, ami végső soron a menetrendre is kihathat – írja a Világgazdaság szerdai száma. Arról van szó, hogy az érintett vonalakon közlekedő Alstom Metropolis (AM) szerelvények futófelületei időnként elkopnak, ami egy teljesen normális jelenség, amit használnak, az használódik. A javításra szoruló elemeket a BKV előbb saját maga próbálja rendbe hozni, de ha nem jár sikerrel, akkor ki kell cseréltetnie ezeket.

A beszerzéssel megbízott Radreifen 2013 Kft. az Interpipe Group-ot tüntette fel alvállalkozóként, mely cég székhelye a jelentős ukrán ipari központnak számító Dnyipro, amit a háború kitörése óta több ízben is támadtak az oroszok. A lap forrásai azt sem zárták ki, hogy az AM keréktárcsákat gyártó üzemet is bombázták az oroszok, de akárhogy is legyen, az biztos, hogy termelés éppen nem zajlik a gyárban, mivel azt még február végén felfüggesztették. A mintegy 10 ezer embert foglalkoztató gyár munkásai közül többeket besoroztak, mások elmenekültek, akik pedig maradtak, azok metrókerekek helyett tankok feltartóztatására való fémakadályokat készítenek.

VG-nek a Radreifen ügyvezető igazgatója, Korompai Péter elmondta, hogy valóban nehézségekbe ütköztek a megbízás teljesítésével kapcsolatban és jelezte, hogy a háborús helyzet miatt társaságuk haladéktalanul intézkedik. Hogy ez pontosan mit takar, az nem derült ki, Korompai ugyanis a BKV-hez irányította alap munkatársait, mivel szerinte az ügy kommunikációjában ő az illetékes. A VG kereste a BKV-t, de lapzártáig nem reagáltak, így egyelőre hivatalosan nem ismert, hogy a háború milyen mélységekben érinti a 2-es és a 4-es metró közlekedését. A lapnak nyilatkozó szakértők azonban elmondták, hogy a probléma ebben az esetben súlyosabbnak látszik, mint a 3-as metró esetében volt, ahol az orosz alkatrészek kiesésének pótlásáról kellett gondoskodni. Ez utóbbi a megszólalók szerint kezelhető probléma, míg az AM kerekek pótlásához másik gyártót találni sokkal nehezebb lesz.

Címke:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük