Jobbra-balra ugrálnak a síneken a felújított orosz metrókocsik Újpesten
A felújított orosz metrószerelvények időnként „kecske módjára ugrálnak jobbra-balra”, „durván dülöngélnek és ráznak” a felújított újpesti metrószakaszon. Az Index megpróbált utánajárni, miért.
Az Index több olvasója is jelentkezett, hogy érdekes jelenséget tapasztalt a 3-as metró felújított szakaszán, főleg a Gyöngyösi utca környékén:
A szuper új szerelvények időnként kecske módjára ugrálnak jobbra-balra menet közben? Napi szinten használom a vonalat, nem minden esetben észlelhető a jelenség, de néha olyan erős, hogy alig bírok a lábamon állni.
– írta le plasztikusan tapasztalatait egyikük.
Egy másik olvasó így számolt be az utazási tapasztalatairól:
Voltam az újpesti végállomáson, és visszafelé egészen súlyos volt megtapasztalni, mennyire durván dülöngél és ráz (mechanikailag) a 3-as metró. Ez a felújított szakasz az új orosz kocsikkal, valahol a szerelvény közepénél voltam. A Gyöngyösi u -Forgách u megállók között volt a legkeményebb, és ha jól emlékszem, a Göncz Árpád városközpontig végig észlelhető volt.
Utánakérdeztek metrós dolgozóknál, és többen – névtelenséget kérve –, megerősítették, hogy a régi kocsikról megmaradt AVR visszatérő hibája miatt van az esetenkénti rángatózás. (AVR: Automatikus Vezérlő Rendszer – ez az egyetlen elem, amit nem cseréltek le korszerűbb verzióra sem a szerelvények sem az alagút felújításakor, mert nem fért volna a keretbe)
A FELÚJÍTOTT OROSZ SZERELVÉNYEK NAGY RÉSZÉN ELŐFORDUL, ILYENKOR ÖSSZEVISSZA RÁNGAT, FÉKEZGET, AZTÁN ÁLLÍTGATJÁK, MEGJAVUL EGY DARABIG, DE MEGINT ELŐJÖN. VOLT SZOFTVERFRISSÍTÉS IS, DE NEM VÁLT BE, MONDTÁK.
Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke, a BKK igazgatóságának tagja elmondta: már korábban lehetett sejteni, hogy hogy a felújított szerelvények korszerű fődarabjai és a régi AVR nem fog tökéletesen együttműködni. Közölte, hogy ha a metróvezető áttér kézi irányításra, akkor tudomása szerint ilyen probléma nem fordul elő.
Az Index megkereste a BKV-t is az ügyben, hogy a cég vagy az orosz gyártó mit tesz a jelenség megszüntetése érdekében, ám a BKV egy hete nem válaszol érdeklődésünkre.
A felújított orosz metrók működése nem tűnik diadalmenetnek. Nemrég komoly rozsdásodási problémák adódtak a néhány éves szerelvényeken. 2017-ben ajtóhibák miatt kényszerült súlyos lépésre a közlekedési hatóság: valamennyi felújított orosz metrószerelvényt kivonták a forgalomból.
Forrás: Index
Fotó: MTI
Ahogy a sín vezeti, a kocsiszekrény követi! Nem a kocsiszekrény a hibás! TENGERPICI 2020.03.09.