Facebook-összeomlás: sokan még mindig nem tudnak belépni, nem működik a kétlépcsős azonosítás
A keddi leállás után sokan még mindig nem tudnak visszalépni a fiókjaikba és használni a Facebook és a Messenger appokat. Sokan nem kapnak SMS-ben küldött biztonsági kódot azok közül, akiknek be van kapcsolva kétlépcsős azonosítás és az erre szolgáló appokban generált kódok sem működnek. – írja az RTL.hu.
Tegnap, nem sokkal délután negyed 5 után sorra dobta ki a felhasználókat a Facebook a felületről, és amikor ismét beléptek volna, a jelszavukat nem fogadta el a közösségi oldal. Ez persze nemcsak minket érintett, világszerte tízmilliók jártak így.
Az Instagram simán helyreállt, a Facebookra és a Messengerre azonban ismét be kellett lépni a felhasználóknak. Ez sokaknak sikerült is, azonban világszerte rengetegen vannak, akik továbbra sem férnek hozzá fiókjaikhoz. A Downdetector, a Twitter és a Reddit kommentjei szerint a kétlépcsős azonosítás továbbra sem állt helyre maradéktalanul, ami megnehezíti, hogy bárki is hozzáférjen a profiljaihoz.
A kétlépcsős azonosítás (two-factor authentication – 2FA) lényege, hogy a bejelentkezéshez nem elegendő pusztán a felhasználónév és a jelszó: a belépési szándékot meg kell erősíteni egy, általában SMS-ben küldött biztonsági kód megadásával vagy hitelesítő alkalmazással. Ez extra fiókvédelmet biztosít, ami nagyban megnehezíti, hogy bárki illetéktelenül hozzáférjen egy adott fiókhoz. A funkció bekapcsolását a cég lépten-nyomon ajánlja a felhasználóknak, sőt a Meta Vállalkozáskezelőben kötelező ennek megléte.
A probléma viszont az, hogy nem sokan kapnak SMS-ben küldött biztonsági kódot azok közül, akiknek be van kapcsolva ez a funkció, illetve a hitelesítő alkalmazásban generált kódok sem működnek. Van, akit egy felugró hibaüzenet fogad az alkalmazásban, melyben az áll, hogy most nem tudnak kódot küldeni.
A problémát árnyalja, hogy egyesek kedd este még kaptak SMS-t és be tudtak lépni egy adott eszközről, általában weben, de máshol nem. Ilyenkor értesítés is érkezik arról, hogy valaki megpróbál bejelentkezni egy másik eszközről, mondjuk mobileszközről, de a Facebook rendre megakadályozza a belépést, hiába szeretné igazolni a felhasználó, hogy igenis ő próbált bejelentkezni.
A Meta az applikációban a fiók helyreállítása funkciót ajánlja azoknak, akik másik lehetőséget szeretnének a belépésre.