Karikára bukott a Rákay-féle Petőfi-film a TV2-n

média

2024. augusztus 20-a nem hozta meg a várt sikert a TV2 számára, amikor is bemutatták a „Most vagy soha!” című magyar filmet. A film, amely Rákay Philip neve alatt készült és az egyik legdrágább magyar produkcióként vonult be a köztudatba, a mozikban még viszonylag sikeresen szerepelt (ingyen vetítve azt diákok számára). A mozibemutatót követően öt hónappal azonban a televíziós premierje a csatorna történetének egyik legkínosabb bukásaként könyvelhető el.

A „Most vagy soha!” augusztus 20-án került képernyőre, egy olyan napon, amikor Magyarország az államalapítás ünnepét tartja, és a legtöbben az esti tűzijátékra készülnek vagy azt nézik. A TV2 azonban úgy döntött, hogy a nagyszabású történelmi filmet ekkor mutatja be, ám ez a választás nem bizonyult sikeresnek.

A HVG által közölt adatok szerint a film nézettsége elmaradt a várakozásoktól. A 4+-os korcsoportban, amely a teljes lakosságot jelenti, a „Most vagy soha!” még az M1 déli híradójánál is kevesebb nézőt vonzott. A TV2 számára kiemelten fontos 18-59 éves korcsoportban pedig nemcsak az állami csatorna, de az RTL-en futó „Raya és az utolsó sárkány” című animációs film is magasan verte a magyar produkciót.

A „Most vagy soha!” példája jól mutatja, hogy még egy nagyszabású, drága produkció sem képes garantálni a sikert, ha az időzítés és a versenykörnyezet nem megfelelő. A TV2 számára a bukás tanulságos lehet a jövőbeni műsorkészítési és -szerkesztési döntésekhez, hiszen a nézettségi versenyben minden apró tényező kulcsfontosságú lehet.

Bár a mozikban a film elérte a 200 ezres nézőszámot, a televízióban nyújtott teljesítménye jelentős csalódást okozott, és valószínűleg hosszú ideig emlékeztetni fogja a csatornát erre a nem túl szerencsés választásra.

Címke:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük