
Jöhet a szigorítás az elektromos rollereknél
A kormány még két éve kezdett el dolgozni azon a KRESZ-módosításon, amivel valahogy szabályozni lehetne az elektromos rollerek használatát. Az önkormányzatok már évek óta küzdenek az eszközök szétdobálása ellen, de az sem volt tisztázott, hogy a 20-25 km/órával közlekedő e-rolleresek egyáltalán gyalogosnak minősülnek-e. Egyszer Pintér Sándor nyilatkozott arról, hogy szerinte
az elektromos rollert a hatályos szabályozás alapján, külön eltérő rendelkezés hiányában csak segédmotoros kerékpárnak lehet megfeleltetni.
Vagyis elvileg nem közlekedhetnének velük a járdán, a gyalogosok között. De az a miniszteri válaszból is kiderült, hogy a szabályozást egyértelműsíteni kell.
Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős államtitkár a hétvégén arról beszélt a Magyar Nemzetnek, hogy végre sikerült megfogalmazniuk egy javaslatot, ami alapján a 25 km/h-s végsebességű elektromos rollerekre, elektromos kerékpárokra ugyanazok a szabályok vonatkoznak majd, mint a kerékpárokra. De ha a jármű végsebessége meghaladja a 25 km/h-t, már segédmotoros kerékpárnak minősül majd. Azért itt húzták meg a határt, mert az államtitkár szerint
ha az összes elektromos rollert segédmotoros kerékpárnak minősítenénk át, akkor a rollermegosztó cégek lehúzhatnák a rolót. A segédmotoros kerékpár használatához kötelező a bukósisak, viszont a rollerezők közül senki sem hord ilyen védőeszközt. Tehát azoknál a rollereknél, ahol 25 kilométer/óra sebességnél gyárilag lekapcsol a motor, egységesen az unióban kerékpárokra vonatkozó szabályozás van érvényben.
Elmondta azt is, hogy a KRESZ-módosítást ez év első felére tervezték, ám a kormányzati átalakítások okán a már elkészült tervezet átkerült az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz, vagyis a végleges döntés Lázár János kezében van.