Ha minden jól megy, márciusban már metrózhatunk Újpestre
2017. november 4-én kezdődött a 3-as metró északi, Lehel tér és Újpest-Központ közötti szakaszának felújítása. Akkor azt ígérték, a rekonstrukció egy évet vesz igénybe, vagyis 2018. novemberében befejeződik, és az év végére birtokba vehetik az utasok a metrót.
Nem így alakult. A BKV a hvg.hu-nak azt írta, a műszaki átadás-átvétel a szakasz felújításának befejezése után, várhatóan 2019. január végén kezdődhet meg, majd a sikeres próbaüzem lefolytatása után következik a hatósági forgalomba helyezési eljárás, vagyis a jelenlegi várakozások szerint ezután, 2019 első negyedévének végén kerül átadásra az Újpest-Központ – Dózsa György út állomások közötti vonalszakasz.
Felkészül Nagyvárad tér – Kőbánya-Kispest
A felújítás során a következő szakasz a déli, azaz Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közti lesz. Noha ahogy a középső (Lehel tér – Nagyvárad tér) szakaszé, úgy a délié esetében is még folyamatban vannak a közbeszerzési eljárások. De a BKV optimista, azt írják, az északi szakasz utasforgalomnak való visszaadása után, 2019 második negyedévében megkezdődhet a Kőbánya-Kispest – Nagyvárad tér közti szakasz rekonstrukciója. A déli szakasz befejezése után, várhatóan 2020 második felében kezdődhet meg az utolsó szakasz modernizálása. A teljes metróvonal megújítása a tervek szerint 2022 végére fejeződik be.
Több mint 230 milliárd forint is lehet
Mivel a középső és a déli szakaszra a közbeszerzési eljárások még folyamatban vannak, így azok tervezett költségét még nem árulhatta el a BKV. De az unió júliusban jelentette be, hogy akkori árfolyamon mintegy 154 milliárd forinttal támogatja a metrófelújítást.
Mindezek után Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a novemberi kormányinfón hozzátette, plusz 80 milliárd forintot biztosít a 3-as metró felújítására a kormány. A metrórekonstrukció végösszege tehát 234 milliárd forintra is rúghat.