Lázár János államtitkára szerint 1828 álláshely betöltetlen a MÁV-nál, így ő nem lát létszámhiányt

közélet

A vasút állapotáról kérdezte az Építési és Közlekedési Minisztériumot a jobbikos Balassa Péter, miután a késések miatt az osztrák vasúttársaság (ÖBB) levágta a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet pedig arról beszélt, hogy nagyjából 1000 sofőr hiányzik a Volánbusznál – vette észre a 444.

Az ellenzéki képviselő írásbeli kérdésében úgy fogalmazott, „annyira kevés a mozdonyvezető, hogy még extrém túlóráztatás mellett is szolgáltatáskiesések lehetnek”. Emellett – folytatta – pályamunkásokból, jegyvizsgálókból, forgalmistákból, kocsirendezőkből és felsővezetékszerelőkből is hiány van, a legtöbben már a 300 órás túlórakeretüket is kimerítették szeptember végére.

Ágh Péter államtitkár a válaszában azt írta, hogy

a MÁV-Volán csoportnál a betöltendő pozíciók aránya mindössze 3,26 százalék volt augusztus 31-én, ami 1828 álláshelyet jelent.

– Ezek alapján szeretném visszautasítani a képviselő úr vádjait, hiszen nincs a MÁV-Volán Csoportnál általános létszámhiány – jelentette ki, hozzátéve, hogy a MÁV hálózatán közlekedő személyszállító vonatok fajlagos, azaz egy vonatra eső késése 2023 első felében 6,1 perc volt.

Ágh Péter azt is közölte, hogy a vonatkésés- és kimaradás miatti visszatérítésekre 2023 első felében 4 710 545 forintot fordítottak, belföldi átalány-kártérítés miatt pedig 3 005 751 forintot. Arra a kérdésre, hogy mennyibe került a MÁV-nak a pótlóbuszok megrendelése 2023 év első felében a járatkimaradások miatt, Ágh Péter azt írta, hogy 168 115 633 forintot fizettek ki.

Címke:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük