40 új üzletet nyitna a Lidl Magyarországon

gazdaság kereskedelem

A Lidl Magyarország a következő években 250-re növeli hazai üzleteinek számát, jelentette be Szlavikovics Zita, a vállalat igazgatóságának elnöke a cég magyarországi tevékenységének 20. évfordulója alkalmából tartott sajtótájékoztatón. Az áruházlánc legújabb boltját a fővárosi agglomerációban nyitja meg.

Jelenleg négy logisztikai központ látja el a Lidl hazai üzleteit, de már folyamatban van az ötödik, 50 milliárd forintos beruházásként épülő kiskunfélegyházi központ kivitelezése, amely 2026-ban nyílik meg.

A Lidl 9500 munkavállalójával az ország kilencedik legnagyobb foglalkoztatója. A vásárlások száma idén elérheti a 180 milliót, piaci részesedése szeptemberben 20,8% volt a GfK piackutató szerint. A hazai beszállítók aránya is folyamatosan nő: tíz év alatt 73%-kal emelkedett, jelenleg az áruházlánc kínálatának 61%-át teszik ki.

A Lidl tagja a Schwarz csoportnak, amely Európában és Észak-Amerikában 32 országban van jelen. Ezáltal a magyar beszállítók termékei 2022-ben már 338,2 millió euró értékben jutottak külpiacokra, jelentős növekedést mutatva a 2016-os 24 millió euróhoz képest.

A cég nettó árbevétele a 2023–2024-es üzleti évben meghaladta az 1159 milliárd forintot, ami jelentős növekedés az előző évi 973 milliárdhoz képest. Az adózott eredmény 26,8 milliárd forint volt, szintén növekedést mutatva az egy évvel korábbihoz képest.

A Lidl Magyarország további bővülése erősítheti a hazai piacot, új munkahelyeket teremtve és exportlehetőségeket kínálva a magyar termelők számára.

Címke:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük