MÁV: Minden ötödik vonat késett 2024-ben – igaz, majdnem összesen 7 évet

Közlekedés

A MÁV-csoport friss jelentése szerint 2024-ben összesen több mint 1,1 millió személyszállító vonat közlekedett Magyarországon, ezek 80%-a időben érkezett. A fennmaradó 20% azonban késett, ami azt jelenti, hogy egy év alatt több mint 200 ezer vonat nem tartotta a menetrendet. Bár a vasúttársaság ezt „jó eredményként” értékeli, az adatok más olvasatban már kevésbé kedvezőek.

A jelentés kiemeli, hogy a késések összesített ideje meghaladja a 3,6 millió percet, ami nagyjából 6,9 évnyi csúszást jelentett a magyar vasúton. A teljes menetidő 95,5 millió perc volt, így a késések aránya összességében 3,8%-ot tett ki. A helyzet az elmúlt évekhez képest romlott, amit a MÁV elsősorban a megnövekedett utasforgalommal, az elöregedő pályahálózattal és járműállománnyal magyaráz.

A késések egyik legsúlyosabb következménye, hogy több tízezer utas vesztegelt nap mint nap a peronokon vagy a szerelvényeken. A statisztikák szerint az összes vonat mintegy 6%-a késett legalább 20 percet, ami éves szinten körülbelül 66 ezer vonatot jelentett. Ennek kapcsán a MÁV bejelentette, hogy 2024 nyarától pénzvisszatérítés jár majd a 20 percnél hosszabb késések után, de ennek pontos részletei még nem ismertek.

A HÉV-ek üzemeltetésével kapcsolatban a MÁV jelentése pozitív képet fest. A 99,6%-os pontossági mutatóval az elővárosi vasút nemcsak Magyarországon, hanem világviszonylatban is az egyik legpontosabbnak számít – állítja a társaság. Ez különösen kontrasztos a távolsági és regionális vonatok helyzetével, ahol az elmaradó fejlesztések és az infrastrukturális problémák évek óta éreztetik hatásukat.

A MÁV-csoport vezérigazgatója, Hegyi Zsolt részletes adatokat is közzétett a késésekről és a különböző vonalak teljesítményéről. Bár a vasúttársaság igyekszik pozitívan kommunikálni az adatokat, a számok önmagukért beszélnek: a magyar vasúti közlekedésben 2024-ben is kihívást jelentett a pontosság, és az utasoknak gyakran kellett türelmesnek lenniük.

Címke:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük