Rengeteg magyarnak a túlköltekezésről szól az ünnepi időszak
Az emberek többsége 3-4 héttel karácsony előtt kezdi meg az ajándékok beszerzését, csupán két százalék az, aki az utolsó pillanatra hagyja a vásárlást, leginkább előre a 27-35 éves korosztály tervezi meg az ünnepi készülődést. Ez derült ki az MBH Bank reprezentatív kutatásából, amelyben idén is megvizsgálták a lakosság karácsonyi ajándékozási szokásait, valamint, hogy milyen módon finanszírozzák az ünnepi időszakban a vásárlásaikat. A kutatásban megkérdezettek nagy része előre megtervezi a költéseit, a legtöbben 50-100 ezer forint közötti összeget szánnak idén ajándékra. Az emberek közel fele hajlamos rá, hogy túlköltekezik, és keretein felül költ, emiatt pedig nő a különböző fedezetlen hiteltermékek iránti kereslet az ünnepi időszakban. – írja a piacesprofit.hu.
Az MBH Bank felméréséből kiderült, hogy átlagosan 6 embert ajándékozunk meg karácsonykor, a legnépszerűbb ajándék idén is az édesség és a könyv, de 36 százalékban élményekkel ajándékozzák meg egymást az emberek, valamint továbbra is népszerű választás a gyermekek számára a társasjáték. A vásárlók több mint fele (54 százalék) már a karácsony előtti 3-4 hétben elkezdi beszerezni az ajándékokat. A beszerzett ajándékok tekintetében egyre nagyobb figyelmet kap a fenntarthatóság, a megkérdezettek 41 százaléka a csomagolással, 11 százalékuk a tudatos vásárlással járul hozzá a környezet védelméhez.
Az emberek többsége a kutatás során úgy nyilatkozott, hogy nagy figyelmet fordít az ajándékok kiválasztására. A megkérdezettek 22 százaléka előre tudja, hogy kinek mit szeretne venni karácsonyra, és ugyanennyi azok aránya is, akik karácsony előtt körülnéznek az interneten vagy az üzletekben, és a kínálat alapján döntenek. A válaszadók nagy része ugyanakkor azt válaszolta, hogy körülbelül tudja, hogy mit szeretne vásárolni, de az üzletek kínálata is nagyban befolyásolja a választást (42 százalék). A megkérdezettek több mint fele mondta, hogy ajándékok helyett inkább az együtt töltött időre és a közös programokra helyezi a hangsúlyt.