
Úgy szabtak ki bírságot a BKK-ra, hogy közben a hatóság elismerte, helyesen járt el
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) álláspontja szerint annak ellenére szabtak ki bírságot a társaságra, hogy az eljáró hatóság határozatában elismerte: a társaság helyesen járt el a jegykiadó automatákkal kapcsolatos közbeszerzés kiírásakor.
A BKK a Fidesz budapesti szervezetének keddi Facebook-bejegyzésére reagálva, amely szerint a szabálytalan közbeszerzési eljárás miatt a társaságnak újabb bírságot kell fizetnie, azt írta: a társaságra a „Közbeszerzési Döntőbizottság annak ellenére szabta ki a 30+30 millió forintos bírságot, hogy határozatában maga is elismerte, hogy a BKK helyesen járt el a jegykiadó automatákkal (TVM-ekkel) kapcsolatos közbeszerzés kiírásakor, hiszen a szolgáltatás zavartalanságát csak így tudta biztosítani, illetve a legköltséghatékonyabb megoldást választotta.”
A BKK az ügyben fellebbez a Fővárosi Törvényszéknél a bírság ellen – közölték.
A társaság idézte a Közbeszerzési Döntőbizottság határozatát: „egyetértett az ajánlatkérővel és a kérelmezettel abban a Döntőbizottság, hogy a szoftver hibás működése miatt olyan kényszerhelyzet állt elő, amely a vizsgált szerződésmódosítást az eredeti szerződéssel elérni kívánt cél elérése érdekében szükségessé tette„.
Egy másik dokumentumban a hatóság úgy fogalmazott: „a Keretmegállapodás módosításának időpontjában a TVM készülékek a Nyertes ajánlattevő birtokában voltak, a Nyertes ajánlattevő által történő javítás jelentette a legköltséghatékonyabb és leggyorsabb megoldást Ajánlatkérő számára más gazdasági szereplőkkel való szerződés megkötése helyett” – olvasható a kommünikében.
A Fidesz budapesti szervezete kedden azt írta: a BKK-t mintegy 60 millió forintra büntették szabálytalan közbeszerzési eljárás miatt. A BKK-nak a jegykiadó automaták gyártásáról, szállításáról és üzemeltetéséről szóló tenderbe „tört bele a bicskája” – írták.