Tömeges elbocsátás kezdődött a Dunakeszi Járműjavítónál
A héten kezdte postázni a felmondóleveleket a Dunakeszi Járműjavító, tömeges leépítés indult a nagy múltú cégnél – írta csütörtöki közleményében a Demokratikus Koalíció. Rónai Sándor EP-képviselő szerint a dolgozók most fizetik meg, hogy három évbe orosz kézbe került a vállalat.
A DK-s politikus közölte, „a céget 2019-ben az Orbán-kormány felháborító módon játszotta át orosz kézbe a nemzeti tulajdonból, így mára az orosz tulajdonosi kör döntése alapján kerülnek utcára az alkalmazottak.” A párt az első számú felelősnek Orbán Viktort és kormányát tartja.
Rónai szerint a helyiek többsége már 2019-ben egyértelművé tette, hogy nem akarja a százéves járműjavítót orosz kézben tudni. A DK pedig akkor is arról beszélt, hogy felháborítónak tartja az orosz tulajdonszerzést.
A kormányhatározat 2019 májusában született arról, hogy versenyeztetés nélkül kerüljön az orosz Transzmashholdinghoz a járműjavító. Azzal indokoltak, hogy így részt vehetnek egy másik gyártási folyamatban is, amelynek keretében az oroszok 1300 vasúti kocsit gyártanak Egyiptomnak. A TMH International AG végül két éve vette meg a járműjavító üzletrészeinek kilencven százalékát a MÁV Zrt.-től és a magyar államtól. A Transzmashholding másik tulajdonosa az a Magyar Vagon Zrt., ami Szalay-Bobrovniczky Kristófhoz tartozik, az üzletember pedig a háború ellenére sem kívánt kiszállni az üzletből. Mindezt annak ellenére, hogy az Egyesült Államok szankciós listáján a TMH négy végső tulajdonosa közül kettő, Iszkander Mahmudov és Andrej Bokarev is szerepel.