50 kilométer lenne a sebességhatár Budapest összes útján, a mellékutcákban pedig 30
Szigorú javaslatokat fogalmaz meg az az előterjesztés, amit várhatóan szerdán fogad el Budapest főpolgármestere. Megszűnnének a 70-es sebességhatárok a gyorsutakon a fővárosban, a nem főutakon pedig egységesen 30 km/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség. A gyalogosok, kerékpárosok sokkal biztonságosabban közlekedhetnének, az autósok viszont várhatóan a fejüket fogják majd.
A fővárosi közgyűlés egyik előterjesztésben új közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási elképzelések szerepelnek. A tervezetben az áll, hogy a megnövekedett autóforgalom, a közlekedésből fakadó légszennyezés, a zöldfelületek csökkenése a modern nagyvárosok egyik legnagyobb problémája, amire a városok Európában és világszerte keresik a megoldásokat. Ezért Budapesten kidolgoznának egy olyan közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási tervet, ami a mobilitási szokások befolyásával megoldást nyújtana ezekre a problémákra.
Az intézkedési csomag kidolgozása, illetve a szükséges kerületi, szakmai és lakossági egyeztetések nagyjából 4-6 hónapot igényelnek, így a terv 2020 őszére készülhet el teljesen. Ez alapján az érdemi intézkedésekre 2021-től nyílik lehetőség.
A komplex közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási terv céljai:
- a közúti közlekedés biztonságosabbá tétele – a halálos kimenetelű és súlyos sérülést okozó balesetek csökkentése;
- a közlekedésből fakadó légszennyezés mértékének csökkentése;
- a város élhetőségének, a közterületek életminőségének növelése;
- a fenntartható közlekedési formák, a gyaloglás, kerékpározás és közösségi közlekedés segítése.
A JAVASLAT SZERINT MEG KELL VIZSGÁLNI A LAKOTT TERÜLETEN BELÜL, EGYES ÚTSZAKASZOKON JELENLEG MEGENGEDETT 70 KM/ÓRA SEBESSÉGHATÁR 50 KM/ÓRÁS SZINTRE CSÖKKENTÉSÉT.
Javasolt a lakott területen belül lévő fő- és tömegközlekedési utakon a sebességet egységesen 50 km/órára csökkenteni, még a különszintű csomópontokkal rendelkező szakaszokon is, mivel az emelt sebességű szakaszok fokozott területi elválasztó hatást, balesetveszélyt, zaj- és levegőszennyezést jelentenek.
Az Index cikke alapján összeállította: Újpesti Hírmondó
Fotó: autónavigátor.hu
Tulajdonképpen mindegyik logikus lenne , viszont végre egyszer jó lenne valamit véglegesen befejezni
Egyszerűen butaság, ezek csak adminisztratív intézkedések semmi gyakorlati hasznuk nem lenne !!!