50 kilométer lenne a sebességhatár Budapest összes útján, a mellékutcákban pedig 30

Budapest környezet Közlekedés

Szigorú javaslatokat fogalmaz meg az az előterjesztés, amit várhatóan szerdán fogad el Budapest főpolgármestere. Megszűnnének a 70-es sebességhatárok a gyorsutakon a fővárosban, a nem főutakon pedig egységesen 30 km/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség. A gyalogosok, kerékpárosok sokkal biztonságosabban közlekedhetnének, az autósok viszont várhatóan a fejüket fogják majd.

A fővárosi közgyűlés egyik előterjesztésben új közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási elképzelések szerepelnek. A tervezetben az áll, hogy a megnövekedett autóforgalom, a közlekedésből fakadó légszennyezés, a zöldfelületek csökkenése a modern nagyvárosok egyik legnagyobb problémája, amire a városok Európában és világszerte keresik a megoldásokat. Ezért Budapesten kidolgoznának egy olyan közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási tervet, ami a mobilitási szokások befolyásával megoldást nyújtana ezekre a problémákra.

Az intézkedési csomag kidolgozása, illetve a szükséges kerületi, szakmai és lakossági egyeztetések nagyjából 4-6 hónapot igényelnek, így a terv 2020 őszére készülhet el teljesen. Ez alapján az érdemi intézkedésekre 2021-től nyílik lehetőség.

A komplex közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási terv céljai:

  1. a közúti közlekedés biztonságosabbá tétele – a halálos kimenetelű és súlyos sérülést okozó balesetek csökkentése; 
  2. a közlekedésből fakadó légszennyezés mértékének csökkentése; 
  3. a város élhetőségének, a közterületek életminőségének növelése; 
  4. a fenntartható közlekedési formák, a gyaloglás, kerékpározás és közösségi közlekedés segítése.

A JAVASLAT SZERINT MEG KELL VIZSGÁLNI A LAKOTT TERÜLETEN BELÜL, EGYES ÚTSZAKASZOKON JELENLEG MEGENGEDETT 70 KM/ÓRA SEBESSÉGHATÁR 50 KM/ÓRÁS SZINTRE CSÖKKENTÉSÉT.

Javasolt a lakott területen belül lévő fő- és tömegközlekedési utakon a sebességet egységesen 50 km/órára csökkenteni, még a különszintű csomópontokkal rendelkező szakaszokon is, mivel az emelt sebességű szakaszok fokozott területi elválasztó hatást, balesetveszélyt, zaj- és levegőszennyezést jelentenek.

Az Index cikke alapján összeállította: Újpesti Hírmondó
Fotó: autónavigátor.hu

Címke:

3 thoughts on “50 kilométer lenne a sebességhatár Budapest összes útján, a mellékutcákban pedig 30

  1. Tulajdonképpen mindegyik logikus lenne , viszont végre egyszer jó lenne valamit véglegesen befejezni

  2. Egyszerűen butaság, ezek csak adminisztratív intézkedések semmi gyakorlati hasznuk nem lenne !!!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük