Újpest: Csak az jöjjön ügyfélfogadásra, akinek ez halaszthatatlan
2020. március 13-tól a koronavírus-járvány megelőzésének érdekében megváltozik az újpesti polgármesteri hivatal ügyfélfogadási rendje.
Az ügyintézés elsősorban az István út 15. szám alatt található ügyfélszolgálaton zajlik, melynek telefonszáma: +36-1-231-3235.
Szociális, és lakásügyekben az ügyintézésre a Szociális Osztály ügyfélszolgálatán van lehetőség, melynek elérhetősége: Király utca 12-14., telefonszáma: +36-1-231-3178.
A Polgármesteri Titkárság mindenkit arra kér, hogy a polgármesteri hivatallal elsősorban telefonon, e-mailben vagy elektronikus ügyintézés formájában tartsa a kapcsolatot.
FONTOS!
– Az ügyfélszolgálat István út 15. szám alatt található helyiségében egyszerre legfeljebb két ügyfél;
– a Király utca 12-14. szám alatt található helyiségében egyszerre legfeljebb tíz ügyfél tartózkodhat.
Kérik továbbá, hogy az ügyintézés során, hogy a várakozó ügyféltársaitól legalább 1,5 méteres biztonsági távolságot tartson.
A polgármesteri hivatal bármely más helyiségében csak rendkívüli esetben, előzetesen egyeztetett időpont alapján lehet személyesen ügyfelet fogadni. Ez kiemelten vonatkozik az Anyakönyvi Osztályra érkező ügyfelekre (az Anyakönyvi Osztály elérhetősége: telefon:+36-1-231-3123, email: anyakonyv.oszt.@ujpest.hu).
A polgármesteri hivatal épületében a hivatalban dolgozókon és az ügyfeleken, hivatalos ügyben érkező személyeken kívül – az ügyfél kiskorú gyermekének kivételével – más személy nem tartózkodhat.
A házasságkötési szertartásra érkezők létszáma a házasságkötő teremre és annak előterére vonatkozóan, a kormányrendelet alapján kizárólag csak 100 főig engedélyezett. Magyarország terültén kívülről – kiemelten az Olasz Köztársaság, a Kínai Népköztársaság, a Koreai Köztársaság és az Iráni Iszlám Köztársaság területéről – érkezett magyar és nem magyar állampolgárok a házasságkötő terembe és a hivatalba nem léphetnek be.
Az ügyintézésről általánosságban érdemes még tudni, hogy a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos, lejáró hivatalos okmányai a kormány által kihirdetett veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényesek. Így, ha valakinek épp most jár le személyazonosító igazolványa, jogosítványa, lakcímkártyája… stb., ráér ezek megújítását elintézni.
Forrás: Újpest.hu, Újpesti Hírmondó
Fotó: Újpest Média