Transparency International a plakátköltésekről: ez a 22-es csapdája a Fidesznek

közélet politika

A jogi igazgató szerint a plakátok tekintetében háromszoros a kormány túlköltése a megengedett mértékhez képest, és nyolcszoros a jelenléte az ellenzékhez képest: 12 171 kormányerőt támogató plakáthellyel szemben 1564 darab ellenzéket támogató plakátot láthatunk az utcákon.

Ligeti Miklós az ATV Start című műsorában arról beszélt: 2014-ben, amikor először vizsgázott élesben a jelenlegi választási eljárási és kampányfinanszírozási rendszer, akkor a Fidesz oldaláról szinte ugyanekkora volt a túlköltés, mint most, hiszen akkor is volt például egy bő félmilliárdos CÖF-kampány.

A Transparency International jogi igazgatója szerint a végszámláló még a jelenleginél is jóval nagyobb összeget mutat majd, jelenleg ugyanis csak a márciusi plakátköltéseket vizsgálták, és ebben nincsenek benne többek között a közösségimédia-hirdetések, a lakossági közvetlen kampány vagy az újságokban megjelenő hirdetések. „Iszonyatos pénzt költ a kormány arra, hogy a Fidesz hatalmon maradjon” – fogalmazott.

Szerinte a kampányfinanszírozás jogi környezete úgy van kialakítva, hogy az erőforrásokhoz való egyenlőtlen hozzáférést jelentő kampányeszközök, mint például az „álcivil fiókszervezetek” által történő kampányolás – a CÖF „tolja” jelenleg a „Gyurcsány-showt” -, vagy a kormányszervek által a saját pártjukat, a Fideszt támogató propagandatevékenység vakfolt, erre nem tartalmaz rendelkezést a törvény, de attól ez még nem megengedett és nem is elegáns.

Hangsúlyozta: az Állami Számvevőszék és a Magyar Államkincstár feladata lenne, hogy a közpénzek felett őrködjenek, de ebben az esetben csak „megvonják a vállukat.” 

Címke:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük