Szentkirályi 125 millió forintot dobott ki a Facebookon a kampányára, Vitézy háromszor annyit költött, mint Karácsony
Győrben Dézsi Csaba András, Budapesten Vitézy Dávid kapott ki úgy, hogy többet költött ellenfelénél, de a szavazólapról egyenesen lehúzott Szentkirályi Alexandra utóbbit is bőven felülmúlta. – írja a HVG.hu.
A főpolgármester-jelöltek közül messze az a Szentkirályi Alexandra költötte a legtöbbet Facebook-hirdetésekre, aki végül a választás előtt két nappal behúzta a kéziféket, és bejelentette, hogy Vitézy Dávid javára visszalép a választástól. Szentkirályi összesen 125,76 millió forintot szórt ki 686 hirdetésre a Meta platformjain, igaz, kampányköltései nem mentek teljesen pocsékba, hiszen a Fidesz fővárosi listájának az élén azért megtalálhatták a választók június 9-én, itt 227 285 iksz érkezett a neve mellé. – írja a portál.
A két végig versenyben maradó és a győzelemre is esélyes jelölt egyaránt aktívan próbált kampányolni a közösségi médiában, Karácsony Gergely csapata 339 hirdetést tett közzé, míg Vitézy Dávidék 269 hirdetésben próbálták meggyőzni a választókat, hogy az LMP által támogatott jelöltre szavazzanak. A hirdetésekre fordított összeget tekintve azonban már messze felülmúlta a korábbi BKK-vezér az őt végül (az újraszámolás előtti adatok szerint) pár száz szavazattal megelőző főpolgármestert.
Vitézy és csapata 49,95 millió forintot költött el a Meta felületein, 2,7-szer többet, mint a hivatalban lévő Karácsony. Pedig Vitézy sem a teljes ismeretlenségből robbant be a fővárosi köztudatba, hiszen a BKK vezetése mellett államtitkárként is találkozhattak már vele a budapesti választópolgárok. Vitézy így kapott szavazatonként 134,59 forintot költött hirdetésekre. – olvasható a cikkben.
Karácsony Gergely jóval visszafogottabb költés mellett ért el valamivel jobb eredményt, mint Vitézy, a főpolgármester 18,5 millió forintot fordított hirdetésekre a kampányidőszak alatt, szavazatonként pedig 49,79 forint. Kérdés persze, hogy a kampányköltések mekkora része ment el a városszerte kihelyezett plakátokra, de a digitális tér hirdetései alapján úgy látszik, nem elég a sokszoros erőforrásbeli előny a főpolgármesteri cím megszerzéséhez.
Szentkirályi Alexandra esetében a szavazatarányos költségek kiszámítását némileg akadályozza, hogy végül egy érvényes szavazat se érkezett a Fidesz jelöltjére, de a Fidesz fővárosi listájára érkezett voksokkal számolva 553,31 forintos értéket kapunk. Ez több mint tízszerese annak, amit Karácsony költött szavazatonként, de még ha a főpolgármester esetében is inkább az általa vezetett lista szavazataival számolunk (131 696), akkor is háromszor többet költött egy-egy voksért a kormánypárti jelölt. – számolta ki a HVG.