
Magyar elektromos buszok tesztelt a BKV
Három napon át közlekedtek hazai fejlesztésű elektromos buszok Budapesten, ahol a BKV a Credobus Electronell buszcsalád két modelljét próbálta ki. A tesztidőszak alatt a szóló Electronell 12-es a 210/210B vonalon, míg a csuklós Electronell 18-as a 8E járaton közlekedett – menetrenden felül, az utasok számára ingyenesen.
A buszokat a mosonmagyaróvári Kravtex Kft. ajánlotta fel tesztelésre, amely Szombath Imre főkonstruktőr tervei alapján fejleszti az újgenerációs járműveket. A modellek egyik legfőbb erénye a jelentős súlycsökkentés: a szóló változat legalább 1,5 tonnával, a csuklós pedig akár 3 tonnával is könnyebb volt más, hasonló kapacitású elektromos buszoknál. Ennek köszönhetően a járművek megközelítőleg 25 százalékkal kevesebb akkumulátorral is képesek voltak teljesíteni a szükséges hatótávot.
A könnyített szerkezetet a szintén mosonmagyaróvári Kühne technológiája tette lehetővé, amely a vázszerkezet minden elemét optimalizálta. Az újgenerációs trakciós inverterek és a hatékony vontatómotorok pedig a gazdaságos működést és a nagyobb utaskapacitást is segítették.
A tesztbuszokat mobil FUTÁR fedélzeti egységgel szerelték fel, így a BKV és a BKK részletes adatokat tudott gyűjteni az új technológiák működéséről, miközben az utasok is kipróbálhatták az új járműveket. A különjáratok pontos indulásáról a BudapestGO alkalmazásban lehetett tájékozódni.
A próbajáratokkal a BKV újabb lépést tett afelé, hogy a jövőben még korszerűbb, fenntarthatóbb és akár magyar gyártású járművekkel bővítse flottáját. A vállalat célja továbbra is egy megbízható, környezetbarát közösségi közlekedési rendszer fenntartása, ennek érdekében 2025-ben 65 új autóbusz érkezik a fővárosba.