15 milliárddal többet kér a BKV a fővárostól, mint 2022-ben

Budapest Közlekedés pénz

A közlekedési cégnek kötelező lenne beruházásokat megvalósítani a 66 milliárd forint értékben idén, de erre egy fillér nincs elkülönítve az üzleti tervükben.

Havi bontásban folyósítja a BKV alá tartozó BKK az összesen 162,2 milliárd forintos közszolgáltatási díjat a BKV-nak, ez viszont a Népszava beszámolója szerint a működési költségeket sem biztosítja teljeskörűen. Nem segít a fővárosi cég helyzetén az sem, hogy a menetdíjbevételek csupán nyolc százalékkal fognak nőni idén a 2022-es adatokhoz képest, viszont így is tíz százalékkal elmaradnak a járvány előtti szinttől. A cég kiadásai között a két legnagyobb tételt az összesen 43 milliárd forintos energiaköltség és a 78,5 milliárdos bérköltség jelenti.

A BKV működési költségeiről szerdán szavaz a Fővárosi Közgyűlés, a közzétett dokumentumokból pedig kiderült: a főváros közlekedési cégei 22023-ban csaknem 15 milliárd forinttal többet kérnek a működési költségeikre, mint 2022-ben.

A Fővárosi Közgyűlés elé terjesztett tervezetből derült ki, hogy idén négy százalékos futásteljesítmény-növeléssel számol a BKV. Ezt a 48 új trolibusz forgalomba állításával fogják elérni. Időközben viszont azokat a buszokat, amik eddig a 3-as metrót pótolták új helyeken állíthatják forgalomba. Ezzel a lépéssel a főváros idén elérheti, hogy a város minden vonalán alacsonypadlós buszok fussanak.

A közlekedési cégek pénzügyi tervének viszont van egy különleges pontja is: a hatóságilag előírt beruházási feladatokból álló igénylista megvalósítása több mint 66 milliárd forintba kerülne – még sincs az üzleti tervben erre egy fillér sem elkülönítve.

Korábban az Újpesti Hírmondó is beszámolt róla, hogy a BKV idén csaknem 35 milliárdos veszteséggel számol.

Címke:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük