Drámai a sofőrhiány a BKV-nál
A buszsofőrök és trolivezetők soha nem látott ütemben mondanak fel a BKV-nál, így a budapestiek ritkábban közlekedő, még zsúfoltabb járatokra készülhetnek.
Soha nem látott szintre ugrott a BKV-nál a sofőrhiány mértéke. A helyzet odáig fajult, hogy a társaság jelezte a városvezetésnek: ha nem avatkozik közbe, a budapesti lakosok ritkábban közlekedő és zsúfoltabb buszokra készülhetnek. A BKK ugyanis érdemi beavatkozás nélkül 2022 második felében csak tartós személyzethiány mellett lesz képes üzemelni, és nem fogja tudja maradéktalanul biztosítani a menetrendi feladatok ellátását. Ez a gyakorlatban a szolgáltatási színvonal érzékelhető romlását jelenti majd – értesült a VG.
A buszsofőrök és trolivezetők soha nem látott ütemben mondanak fel a cégnél, így gyakorlatilag lehetetlenné vált a menetrendi igények kiszolgálása.
A lap úgy tudja, először idén májusban, aztán júniusban is rekordot döntött a járművezetői létszám csökkenése: tavasz végén 48, a nyár első hónapjában pedig 55 sofőr hagyta ott a BKV-t.
Július óta átlagosan napi 50-60 esetben történt meg, hogy a BKV nem tudott járművezetőt biztosítani. Ezek az autóbuszok értelemszerűen kiestek a menetrendből, és a telephelyeken maradnak. A nyári időszakban pedig még a szabadságolások is nehezítették a munkavégzést. A helyzet egyaránt sújtja Budát és Pestet.
A VG által megismert adatok szerint a kilépő BKV-s sofőrök háromnegyede öt éven belül hagyta ott a céget, az összes távozó járművezető negyede pedig egy éven belül állt fel.