Három év múlva kerülhet sor az első kapavágásra az 5-ös metrón
A Lánchíd felújításának terveivel is megbízott Főmterv maradt versenyben egyedüliként az 5-ös metró első ütemének tervezéséről szóló tenderen, így már alá is írták a tervezői szerződést a ráckevei (H6) és csepeli (H7) HÉV-vonalak felújítására, összekötésére, illetve a pálya Kálvin térig történő meghosszabbítására.
A Népszava cikke szerint a tervezési feladat során 45 km hosszú felszíni pályát, 5 km hosszú alagutat, 27 felszíni állomást, 3 mélyállomást, 1 kéregállomást, 20 híd műtérgyat és 3 járműfentartási telepet kell megtervezni. A két vonal a Közvágóhíd állomástól összefonódva a föld alatt egészen a Kálvin térig vinné be az utasokat. A beruházási program részeként
a csepeli HÉV felszíni, Duna-parti nyomvonalának kiváltása után új Duna-parti sétány létesülne a Boráros tér és a Déli Városkapu fejlesztési terület között,
amelynek révén megújulhatna a Boráros tér és a Közvágóhíd területe, írják. A kivitelezés szerintük legkorábban három év múlva kezdődhet el, mivel az engedélyes, illetve kiveteli tervezek elkészítésének határideje kicsivel kevesebb, mint három év.
Ennek bruttó ára, írja a lap, 9, 076 milliárd forint, a Főmterv ennyiért vállalta ezt el a partnerként bevont Kontúr Csoport Kft-vel. A szentendrei, H5-ös HÉV megújítására vonatkozó tervezést a UTIBER Közúti Beruházó Kft.- Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt. kaphatja meg.
Forrás: MTI, Index
Fotó: illusztráció