Az új BKK-vezérigazgató szerint a Lánchíd nem alkalmas gyalogoshídnak

Budapest Közlekedés

Hosszabb interjút készített a Hvg.hu Varga Ivett-tel, a BKK új vezérigazgatójával, aki arról is beszélt, hogy a Lánchíd felújításáról vannak elképzeléseik, ám végleges döntés nincs, ahogy az e-jegyre is várni kell még. 

A javaslat szerint a Lánchíd, az alatta futó villamosvasúti alagút és a Váralagút felújítása egyszerre indulna, és ezzel párhuzamosan elkezdődne a hídfőterek felújításának a tervezése, mondta Varga.  Erre azonban  a jelentős költségek miatt  egyre kisebb az esély. „A minimálverzió az, hogy csak a hidat újítják fel, de akkor is rövid időn belül szükség lenne a villamosalagút rekonstrukciójára” – tette hozzá. Kijelentette:

A BKK részéről ez az egyik legsürgetőbb projekt, mert lezárni ugyan egyelőre nem kell a hidat, de azon el lehet gondolkozni, hogy bevezessünk-e további korlátozásokat, hogy ne romoljon az állapota.

Varga szerint egyébként a Lánchíd klasszikus gyalogoshídnak nem lenne alkalmas, mert „egy átlagos magasságú ember az útpályáról a láncok magassága miatt nem lát rá jól a Dunára.” Az viszont már reális terv lehet, hogy kerékpáros és közösségi közlekedésre használnánk csak, de a városvezetés erről is a lakossággal szeretne egyeztetni.

Varga az  e-jegy-projektet önálló beruházásként látja. „Azt nem hiszem, hogy a főváros teljes területén, minden vonalon azonnal bevezethető, ez először a kötöttpályás és elsősorban a metróvonalakon történhetne meg.” A vezérigazgató szerint az egyik alternatíva, hogy tovább dolgoznak a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel, és a meglévő rendszer továbbfejlesztésével alakulhat ki a fővárosi jegyrendszer. A másik lehetőség, hogy „a főváros maga határozza meg elsősorban az utasigények alapján az elektronikusjegy-struktúrát.” Varga egyébként utóbbinak a híve.

Az interjúban szó volt a fonódó villamoshálózat befejezéséről is. Varga kifejtette, hogy a Műegyetem előtti rakparti villamossal azonnal el tudnának indulni, „gyakorlatilag rendelkezésünkre áll a közbeszerzési dokumentáció, minimális tervezési feladat van még hátra, hogy a vágányok füvesítettek legyenek. Ezzel teljes lenne a budai fonódó villamoshálózat.”

Címke:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük