Szlovéniában is terjeszkedik az Orbánhoz kapcsolható kormánymédia

Külföld média pénz

A necenzurirano.si népszerű szlovén hírportál – amely már napok óta foglalkozik a magyarországi médiabefektetésekkel a szomszédos országban – most újabb részleteket tárt fel.

A tényfeltáró cikksorozat szerzői azt állítják, hogy az egyik politikai párthoz (SDS, Szlovén Demokrata Párt) köthető médiahálózat mögött két befolyásos és a magyar miniszterelnökhöz közelálló személy, Habony Árpád és Szalay-Bobrovniczky Kristóf áll.

Az egy országos televíziós csatornából, több internetes portálból álló szlovén médiacsoport a szélsőjobbos SDS ellenőrzése alatt áll és a párt vezetője, Janez Janša nagyon jó kapcsolatokat ápol Orbán Viktorral.

A párt pozíciójáról hűen árulkodik az a tény, hogy a legutóbbi választásokon Janšáék ugyan a legtöbb szavazatot szerezték, de egyetlen másik párt sem volt hajlandó koalícióra lépni velük. Szlovéniában ismét kormányválság van és egy előrehozott választás akár az SDS kormányzásának ágyazhat meg. Akkor már nemcsak anyagi szempontból lesz sikeres a magyar médiaberuházás, hanem politikailag is.

A necenzurirano.si szerint, hiába állítja az SDS média, hogy magyarországi magánemberek fektetnek be a portfóliójukba, mert a portál tulajdonában levő dokumentumok és információk szerint, a magyar miniszterelnök közvetlen közelében levő befektetőkről van szó. A portál emlékeztet arra, hogy az SDS média magyar tulajdonosainak számláján tavaly legalább 4 millió euró landolt. Főleg az Egyesült Királyságból. A V4N4 (V4 News Agency) hírügynökséget 2018 végén alapította az Orbán-féle hálózat két kulcsfigurája, Habony Árpád, aki sok éven át a magyar miniszterelnök legközelebbi tanácsadója volt és Szalay-Bobrovniczky Kristóf, eddigi londoni nagykövet.

Habonyról a szlovén portál azt írja, hogy tevékenységét mindig is homály fedte, nincs párt- vagy kormányfunkciója. „Hivatalosan egy üzletember, aki luxuskocsikat vezet és méregdrága öltözékben jár.”

A necenzurirano.si részletesen leírja Habony és Modern Média Group orosz kapcsolatait, majd beszámol a cég ingyenes átadásáról a KESMA (Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány) néven alakult holdingnak.

A KESMA a tulajdonosa a V4N4-nek, ahonnan a pénz érkezett Schatz Péter (az SDS média egyik névleges tulajdonosa, Adamik Ágnes mellett) szlovéniai számlájára – állapítja meg a szlovén hírportál, amely kitér arra is, hogy Habony – a sikeres migránsellenes kampány kitervelője – ismét képbe került. A hamis híreken, a gyűlöletbeszéden és a negatív propagandán alapuló kampány az utóbbi időben új ellenséget talált: a migránsok helyett a romákat.

Forrás: Hírklikk
Fotó: MTI

Címke:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük