100-milliard-propaganda

Az utóbbi négy évben 100 milliárdot költött a kormány agymosásra, de lesz még több is

politika

Rogán Antal 2015-ben kapott önálló tárcát, és lett a kormányzati propagandáért felelős Miniszterelnöki Kabinetiroda vezetője. Ennek a szervezetnek köszönhetjük az „Állítsuk meg Brüsszelt” kampány mellett a „Stop Soros”, vagy éppen a Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén nevezetű hirdetéscunamikat, valamint a nemzeti konzultációkat is. 

A 2018-ra vonatkozó végleges számokat tavaly év végén fogadták el, így tehát már a 2015-ös csonka évre, a 2016-os évre, 2017-re és 2018-ra is lehet pontos számokat mondani. Az adatokból kiderül: ebben az időszakban a tárca összesen 68,5 milliárd forintot költött el kormányzati kommunikációra és konzultációra, 2015-ben 2,1 milliárd forintot, 2016-ban 12 milliárd forintot, 2017-ben 26,2 milliárd forintot, 2018-ban pedig már 28,2 milliárd forintot.

Ráadásul évről évre többet költenek “kormányzati kommunikációra”, így 2020 végére a végösszeg a 133 milliárd forintot is meghaladhatja.

A pénz egy része bizonyosan a jobboldali médiabirodalmat és a NER-t gazdagítja. Köztük a TV2 éppen aktuális tulajdonosát, aki jelenleg a Mészáros Lőrinc-közeli Vida József, vagy éppen az Esma nevű plakátcég részvényesét, Garancsi Istvánt, aki köztudottan Orbán Viktor barátja. A lapok közül pedig a kedvencek közé tartozik egyebek mellett a Lokál és a Ripost.

Forrás: Index, HVG
Fotó: Index

Címke:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.