Ígéretek földjén – a káposztásmegyeri metró

Közlekedés politika Újpest

Wintermantel Zsolt (Fidesz) polgármester a választások közeledtével újra bedobta az örök klasszikusnak számító „Káposztásmegyerig menjen az M3-as metró” ötletet. Az elmúlt 8 évre visszamenőleg összeszedtük az ezzel kapcsolatos cikkeket, melyek alapján azt hihettük, hogy ténylegesen elkezdődnek a szükséges munkálatok.

2011.06.11.: „Újpest akarja a metrót! … Ismét megerősítem a kezdeményezéssel való egyetértésem és elkötelezettségünket az M3 metróvonal rekonstrukciója és meghosszabbítása kapcsán megvalósuló előkészítési projekt sikeres megvalósítása érdekében” – nyomatékosította a polgármester.

2013.03.07.: „Újpest polgármestere a rendezvény résztvevőit tájékoztatta arról is, hogy a BKK 635 millió forintot nyert el európai uniós forrásból a 3-as metró meglévő nyomvonalának felújítására, valamint a Káposztásmegyerig történő továbbépítés érdekében elkészítendő megvalósíthatósági tanulmányokra.” – írta meg az önkormányzat lapja.

2016.07.28.: „Wintermantel Zsolt, újpesti polgármester a szerződés megkötésekor azt hangsúlyozta, a csomópont modulokból áll össze, és bár az összetevőket együtt tervezték, azok egymás nélkül is megépíthetők.” – áll a Magyar Építők cikkében.

2018.11.13.: „A metró építése nem Újpest, de még csak nem is a Főváros erejéhez mért feladat. Állami segítség is kell. Ennek előkészítése zajlik most.” – olvasható az újpesti fideszes polgármester blogjában.

2019.01.29.: „A 3-as metró északi meghosszabbítása mintegy 70-120 milliárd forintba kerülhet – mondta az InfoRádiónak Wintermantel Zsolt újpesti polgármester.” – olvasható a kerületi portálon.

Pár nappal ezelőtt viszont kiderült, hogy a metró meghosszabbítása a „szűkös” Budapesti költségvetésbe nem is fér bele, tehát ha nem sikerül a fővárosnak elegendő forrást bevonnia, abban az esetben 2025-ig továbbra sem fog kimenni a metró Káposztásmegyerig. Azt pedig láthatjuk az utóbbi években, hogy a tervezett költségeknél 3-4-szer drágábban folynak a kivitelezések ma Magyarországon, tehát ne is reménykedjünk abban, hogy beleférnek a költségkeretbe.

És álljon itt egy idézett kérdés polgármesterünktől, melyet még 2007-ben intézett Demszky Gábor korábbi főpolgármester felé:

Mi lesz előbb? Eurobevezetés vagy négyes metró?

Wintermantel Zsolt (Fidesz), 2007.

A polgármester 12 évvel ezelőtti kérdése újra aktuális kezd lenni, csak úgy tűnik, hogy a Káposztásmegyeri szakaszt fogja megelőzni az Euro. Egy régi kommunista bölcsesség úgy tartja: “Ha valamint nem akarsz megcsinálni, akkor hozz létre albizottságot, vagy kezd el megterveztetni, azzal is időt nyersz.” – úgy látszik, hogy a budapesti városvezetés Wintermantel Zsolt támogatásával a második opciót választotta.

Tagged

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük