A várólisták egyelőre nem, de a hűtés-fűtés biztosan megoldódik az Újpesti Szakrendelőben

egészség

Ez derült ki még a decemberi közmeghallgatáson Nagy István fideszes alpolgármester válaszaiból. A 30 éve alpolgármesterként tevékenykedő, az újpesti egészségügyért is felelős alpolgármester bevallása szerint az Egészséges Budapest Program által elnyert több mint 800 milliós forrásból nem műszerbeszerzést kívánnak finanszírozni, mert azokat már beszerezték (kardiológiai és nőgyógyászati ultrahang, röntgendiagnosztikai rendszer), és a 2 éve beadott pályázatban is szerepeltek. Hozzátette, hogy tárgyalásokat is kezdeményeztek annak érdekében, hogy a műszereket kiválthassák és más műszerekkel helyettesítsék. Nagy István elmondta, hogy az elnyert pályázati forrás döntő részét a Szakrendelő hűtés-fűtésének megtervezésére fordítják, mert nyáron meleg van az épületben.

Nagy István alpolgármester (Fidesz)

Közben egy másik kérdésre adott válaszában a fideszes alpolgármester elmondja, hogy 1300 fő vár ultrahang-vizsgálatra, mely 3-4-5 hónapos várakozást is jelenthet a betegek számára vizsgálattól függően. A szemészet már október elején nem tudott időpontot adni 2018-ra, csak 2019 januárjára volt időpont. De gyógytornára is heteket kell várni.

Tény, hogy az orvos- és szakemberhiány itt is jelentkezik, annak ellenére, hogy az átlagfizetés az orvosok között bőven (bruttó) 500 ezer forint felett van az Újpesti Szakrendelőben, és 2018-ban kétszer is jutalmat osztott az Önkormányzat az ott dolgozóknak. Azonban korábbi válaszokból kiderült, hogy a helyzettel nem tudnak mit kezdeni itt Újpesten sem, így az SZTK-ban tapasztalható várólisták sem fognak belátható időn belül lerövidülni.

A tervekben szerepelt még az egy napos sebészet kialakítása is, azonban ezek a tervek – jelenleg úgy néz ki – csak tervek maradnak, mivel nincs meg a kórházi háttér, ami ennek előfeltétele. Nagy István ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott: “ennek megvalósítására egyre kevesebb az esély.

Címke:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük