Egészséges Budapest Program – derültek ki részletek az SZTK-val kapcsolatban

egészség közélet Újpest

Az újpesti szakrendelő is nyert felújítási forrást az Egészséges Budapest Programból (EBP); a beruházásokra 834 millió forintot költhet az önkormányzat – mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára a rendelőben tartott csütörtöki sajtótájékoztatón.

Rétvári Bence ismertette: az EBP-n keretében a kórházak mellett 32 szakrendelő újul meg Pest megyében és a fővárosban a következő években, 58 milliárd forint értékben. A programra, amely teljes egészében kormányzati forrásból valósul meg, több mint 700 milliárd forint jut.

A fejlesztések célja – folytatta -, hogy korszerű, és a lakossághoz minél közelebbi ellátások legyenek, ezzel is tehermentesítve a kórházi területet. Az államtitkár hozzátette, hogy az EBP gép-, illetve műszerbeszerzésre és informatikai beruházásokra is biztosít forrásokat. Így például négy érfestő készülék, négy CT, négy MR, öt röntgen, egy digitális mammográf, egy digitális képmenedzsment-rendszer és egy lineáris gyorsító beszerzésére kerülhet sor. Ezekkel az eszközökkel – emelte ki Rétvári Bence – 10 százalékkal több diagnosztikai vizsgálat végezhető.

Nagy István (Fidesz-Újpestért Egyesület) alpolgármester a beruházásokról szólva elmondta, a munkálatok során a rendelő hetedik emeletét kívánják átalakítani úgy, hogy az megfeleljen az egynapos sebészet feladatainak is műszerekkel, gépészettel együtt. Ezen kívül egy mozgásszervi centrum is helyet kap az épületben, valamint a tüdőgondozóhoz kapcsolódva egy inhalációs kezelőt is nyitnak, továbbá átalakítják a földszinten lévő laborokat is. Az átépítéseken kívül fejlesztik az informatikai és a képi diagnosztikai rendszert is – ismertette az alpolgármester.

Kupper András, a szakrendelő vezetője azt mondta, hogy az EBP-ből elnyert források révén jelentős fejlesztés várható.

Az újpesti szakrendelő évente félmillió beteget lát el.

 

Forrás: MTI

Kép: ujpest.hu

 

Tagged

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük